Kategori Menu

Ala Carte (11) Atkins Menu (14) Ayam (14) Daging (5) Desert (9) Ikan (9) Kerabu (4) Ketam (6) kuih (6) Minuman (3) Pasta (7) sayuran (6) Sotong (15) Udang (16)

Friday, October 18, 2013

Atkins Menu: Chicken Twister Herbs




Ayam resipi ciptaan sendiri tak tahu nak bagi nama apa. Tapi tanpa rasa segan nak buat pengakuan berani mati yg ayam ni sedap giler! enak dimakan begitu saja tanpa sos sampingan. 

lepas kongsi resipi ayam sedap ni kat IG, kawan bagi nama CHICKEN TWISTER HERBS. 
hmmm... nama dah umph tu! kena sgt dgn resipinya yg menggunakan perbagai herbs. 


Cara memasak:

  • perap ayam dgn olive oil, jintan putih*, biji ketumbar*, bawang putih* 2 ulas (*semua tumbuk), black pepper crush, oregano, mix herbs, basil whole dan garam utk 15 - 24hrs
  • Panaskan non-stick pan, letak olive oil dan grill ayam smp masak. 
  • dekat ayam nk msk, perah lemon sikit dan campaklah bawang holland, capsicum, zucchini (buang tghnya, takut berair. taknak letak pon xper) dan daun ketumbar. Last skali letak tomato n brokoli.




 in the making...



salad sbg dish sampingan, takut tak cukup kenyang! ;)









4 comments:

intandayani said...

Hikhikhik..Ina da bape ari DA ni?bile nak share bpe da lost?

Gee® said...

Wow! sedap giler yea! bak nk ckit...

ibh_sue said...

Memang menyelerakan gitu :)

Siti Azlina said...

Wah..nak tryla yang ni