Kategori Menu

Ala Carte (11) Atkins Menu (14) Ayam (14) Daging (5) Desert (9) Ikan (9) Kerabu (4) Ketam (6) kuih (6) Minuman (3) Pasta (7) sayuran (6) Sotong (15) Udang (16)

Friday, September 12, 2014

Banana Cheese Spring Rolls. Resepi sempoi lenggam punyer!




Macam biasa... nama menu kasik meletops skit padahalllllll??? 
popia gulung pisang ber-cheese jer pong! ;)

Tak sangka menu simple ni bagi kesan tangkap leleh baik punya. 
Baru nk start diet... tapi takleh tahan godaan bak hang!



Resepi #akubukanchef mcm biasa, sempoi lenggam jer:
- sebab saya pakai kulit popia kecik, pisang tu saya potong2 then belah 2.
- butter cup saya potong jejari. Suka hati lah nk potong cmne.
- bentang kulit popia, letak pisang, butter, mozarella cheese. Bungkus n lekatkan ngan telur.
- panaskan non stick pan dgn sedikit minyak (nak deep fried pun boleh kot tapi saya taknak oily sgt) then goreng la spring rolls tu dgn api perlahan. - angkat n toskan dan tabur cheese. Mkn panas2... Perghhhhh~~~ 

kalo suka manis, kasik limpahkan ngan coklat sedap jugak kot... saya x suka manis. saya suka rasa lemak2 masin dari butter n cheese tu. kawan cakap makan ngan aiskrim pon sedap. 


minum ngan kopi sambil layan TV... yummyyyyy~~~





5 comments:

suezen said...

good idea. oleh try ni kalau emergency ade org dtg umah:)

Unknown said...

simple.. tapi mcm sedap je.. nak kena cuba ni...thanks bagi resepi.

watieKB said...

Best jugak layan petang-petang ni.

http://acikwatie.blogspot.com/

anamizu said...

1st time singgah sini. haiyo semua resepi menggoda i olss lah aisehhh laparrrr T____T


salam kenal,
anamizu :)

salmizah said...

petang-petang ni tgk ni rs lapar lah pulok..

pas ni boleh try ni..tq sbb share menu baru ni..

salam perkenalan dan jom singgah blog kit..