Kategori Menu

Ala Carte (8) Atkins Menu (14) Ayam (14) Daging (5) Desert (8) Ikan (9) Kerabu (4) Ketam (4) kuih (6) Minuman (3) Pasta (6) sayuran (6) Sotong (15) Udang (15)

Wednesday, January 9, 2013

Pudina Tea ~ air pun ada resipi ko... hadoooo???

Assalamualaikum uolssssssssssssssssssssss...

sebab hari ni adalah rabu, menu pun dengan ala2 wordless wednesday jugak.

PUDINA TEA
(cam biasa, nama kena ala2 stylo mailo sket!)
sekali sedut; srupppppppppppppp~~~ nyamannya...


bahan2:
  • teh uncang
  • daun pudina
  • gula
cara-cara:
#ek elehhhh... nak wak tea pun kena ajar ker? baik ketuk kepala dengan senduk la~~~ hahahaa...
eh, dialog di atas adalah orang jaki. gua sopan baik hati... wak tea pon gua ajar seikhlas hati! :p
  • masa bancuh tea tu, masukkan sekali daun pudina dalam 10-15 helai (ni untuk seteko kecik). alahhh~~~ ko masuklah berapa2 helai pun... tak kisahnya. asal rasa pudina tu jadilah. hari tu gua masukkan sekali ngan batang2. sedap oooo~~~ daun pudina sepaket baru singgit. kalo kat kedai arab, seteko kecik dan rm8. kan berbaloi baloi tu... 


 pudina tea untuk high tea di rumah sendiri bersama teman.
dua kali bancuh ko... sebab sedap! :)





3 comments:

Siti Shuhadah said...

dapnyeeee...

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

http://wisataoutboundmalang.com/

http://www.nolimitadventure.com/

amer akat said...

aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
http://slapmestore.blogspot.com/