Kategori Menu

Ala Carte (11) Atkins Menu (14) Ayam (14) Daging (5) Desert (9) Ikan (9) Kerabu (4) Ketam (6) kuih (6) Minuman (3) Pasta (7) sayuran (6) Sotong (15) Udang (16)

Thursday, November 4, 2010

Brokoli Bersausage

pernah tak rasa cam arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh nak masak sayur apa ni????
yerla, tiap hidangan yg lengkap harus ada sayur kan...
sampai tahap rasa cam otak tepu tak tahu nak masak apa dah kan...

k, masa ni la nak berlagak cheff cipta menu sendiri...

brokoli bersausage...
aku ckp sedap gilos kang kata aku masuk lif tekan sendiri naik tingkat paling tinggi kat KLCC plak... kalo tak tekan sendiri, saper nak tolong tekan wei?????? ngeeheheeee...

bahan bahannya:
  • bawang merah saiz besar sebiji - hiris halus
  • bawang putih 3 ulas - hiris halus
  • cili merah  1 biji - potong
  • cili api 2-3 biji - potong @ belah
  • sausage - 2 batang - potong ikut suka kreativiti sendiri
  • sayuran: brokoli & carrot
  • sos tiram - sukatan ikut gerak hati ;p
  • MAGGI cukup rasa
 
cara masak:
  1. tumis bawang merah & bawang putih
  2. masukkan sausage yang telah dipotong
  3. masukkan sos tiram & maggi cukup rasa
  4. masukkan cili api & carrot
  5. last sekali baru masukkan brokoli
  6. letak garam & gula ikut kesesuaian rasa...

10 comments:

Shu Shinju said...

nyummm...nyummmm....sedapnye brocoli...

nohafiza said...

u punya masak masak nampak sangat setapppp la...pandainya

Iena said...

shu sinju:
weekend ni masak la shu...

norhafiza:
nampak jer... rasanya??? hanya i jer yg tahu! hahhahaaa

nohafiza said...

kalau dah rupa santekk mesti rasa tak mengecewakan...

Azrin Kamaludin said...

terliur rase arghh!!
lapo...hehe

Iena said...

norhafiza:
kengkadang rupa dicantikkan bagi menutup kelemahan yg ada... hehhehe

azrin:
mintak ampon... ;p

-aNida OtHmaN- said...

petang nie aku TRy keyh masak nieh

Iena said...

nida:
nanti gitau apa hasilnya erk...

fareiyka said...

nak try gak lah. . thanx 4 the great recipes. . ^_^

♥ Elin ♥ said...

tersangat suka lah menu kat sini...simple dimple tp menyelerakan!!!

nnti setiap hari update menu eh!! leh share..;)