Kategori Menu

Ala Carte (11) Atkins Menu (14) Ayam (14) Daging (5) Desert (9) Ikan (9) Kerabu (4) Ketam (6) kuih (6) Minuman (3) Pasta (7) sayuran (6) Sotong (15) Udang (16)

Monday, August 30, 2010

Ayam Bakar ala Nandos

~AYAM ALA NANDOS CIK KAKI~

aku dan achik mmg giler nandos...
dlm setiap bulan tu wajib 2-3 kali mkn nandos...
kalo kaya sikit, tiap2 minggu pekena nandos.
kan best kalo nandos buat member card collect point cam Jusco card...
n utk members, bg diskaun 20%...

keranan kegilaan inilah...
semangat dewa chef keturunan cik esah cuba untuk mencipta resipinya sendiri...
kalo x jadi sebijik cam ayam nandos... tempias bau2 bacang pon jadila...

ayam digaul dgn garam + kunyit + sos nandos (boleh beli di nandos @ supermarket lain)


rebuskan ayam tadi dgn air + sedikit santan (sedikit sahaja k). masak sehingga kering


then taburkan sedikit oregano + black pepper crush


bakarkan ayam tu dgn sos nandos lagi sekali...

k, dah siap... siramkan ayam dgn sos lagi sekali dan hidangkan...
boleh dimakan begitu sajaaaaaaaaaaaa...

komen juri:~ nak kate sebijik rase cam ayam nandos tu memang takla... sedap lagi ada la tapi achik cakap sedap... tp korang jgn percaya 100% kata achik tu... kalo aku msk landak steam pon dia ckp sedap kot... hahhahahaa...

4 comments:

-NiD's- said...

beb...SOS TU yg mana satu sedap..yg HOT @ YG SWEET,....dh beLi rasa cam memasaM skit..heeeeeeeee

Iena said...

nids: aku biasa pakai yg HOT. ha lupa nk ckp ngan hang... sos tu mmg masam. mmg selera aku... xtau la ko...

Anonymous said...

huhuhu..baru beli sos nandos, blk umah baru perasan xde logo halal..camne ek?

Kenari Putih said...

Ayam nandos memang sedap pon. Tapi kalo betul2 nak jimat boleh ambil resepi ayam nandos ni kan... Hihihi. Sebab ayam nandos boleh tahan gak la kan harga dia tew... Hihi