Kategori Menu

Ala Carte (11) Atkins Menu (14) Ayam (14) Daging (5) Desert (9) Ikan (9) Kerabu (4) Ketam (6) kuih (6) Minuman (3) Pasta (7) sayuran (6) Sotong (15) Udang (16)

Monday, August 23, 2010

Ayam Cepedas

Resipi dtg lagi...
jgn lupa dicobain...hehehhee...

k adik kakak... hari ni cik kaki nk kongsi ngan u ols resipi Ayam Cepedas. resipi ni aku amik dlm megazine SAJI yg aku beli las week. mesti u ols mluat... asyik lauk pauk jer... xder variationkn? kan..kan...kannnn.... nok buek mcm mano... laki aku perutnya very da village... dia suka mkn nasik jerk... kek.. kek.. puff...puff... mmg idok dilayannya lah! aku pon teringin bebenor nak wak kek n segala benda tu... tp sapo lah nak memaknnyo??? lg pon aku msk mmg utk dia pon...

k, cam biasa... sediakn bhn2 bhnnya...

  • ayam (benda wajib ni...)
  • 3 btg serai + 2 biji bwg besar + 3 ulas bwg putih + cili kering (ikut suka banyak mana) + halia. blendkn sume bhn ni.
  • air asam jawa
  • daun limau purut

k, bersediap sedia utk bersilat di dapur...
  1. tumiskn bhn2 yg diblend
  2. masukkn ayam
  3. masukkn air asam jawa n daun limau purut
  4. masukkn garam, gula n bhn perasa secukup rase.

dah masak, hidangkn la... xkn ko nk bior jer atas dapur tu...
n, inilah hasil sentuhan saya... spesel utk tatapan u ols
sebab aku msk, aku nk tukar namanya jd... AYAM CEPEDAS KASIH ISTERI... ahaks!

aku laki bini beromantikkn melayan lunch kami... perlu gitau ker?! xper r... blog aku... suka aku la kn.... kui3....

Cik Kaki: sedappppp... rase msm manis... u ols mesti cuba...

No comments: