Kategori Menu

Ala Carte (11) Atkins Menu (14) Ayam (14) Daging (5) Desert (9) Ikan (9) Kerabu (4) Ketam (6) kuih (6) Minuman (3) Pasta (7) sayuran (6) Sotong (15) Udang (16)

Monday, August 23, 2010

Garlic Prawn

bila mood chef berkobar kobar... haruslah aku menjaja pic2 makanan hasil titik peluh aku duk ktung ktang kat dapur kan... tp hr ni, hati aku sgt suci & murni~ semurni minyak masak seri murni... bkn stakat gambo... meh aku nk sharing is caring ngn korang resipi masakan yg simple & senang dimasak tp sedap hingga menjilat 10 jari... sesuai utk mereka2 yg sbenarnya rajin tp tetiba terkena virus mood malas~~~! :))

k, sediakn pen yer adik2... meh kita salin resipi GARLIC PRAWN. kalo malas jugak, ko print jerla... senang n pantas! (ini resipi aku amik dr kwn aku, Rose tp telah disesuaikn ngn selera tekak sendiri)

~ Garlic Prawn ~


Bahan2:

  1. Udang nama pon Garlic Prawn kn... xkn ko nk guna ayam plak! kn dah lari tajuk plak...
  2. Garlic 5 biji - minced
  3. sedikit lada hitam - tumbuk kasar
  4. 2 -3 sudu besar oyster source
  5. Daun ketumbar...
  6. Limau kasturi sebiji - hiris halus2


Cara2 Penyediaan:

  1. tumis garlic sehingga wangi semerbak...pastikan tingkap rumah dibukak luas2...supaya org tahu kita tgh masak
  2. Masukan udang, lada hitam & oyster... campak garam secukup rasa & serbuk perasa kalo mahu...
  3. Matikan api...masukan ketumbar dan hirisan limau...nyam nyam...ready utk di makan...

senang kan??? ape lg... buatlah utk somi tersyg... :)

No comments: