Kategori Menu

Ala Carte (11) Atkins Menu (14) Ayam (14) Daging (5) Desert (9) Ikan (9) Kerabu (4) Ketam (6) kuih (6) Minuman (3) Pasta (7) sayuran (6) Sotong (15) Udang (16)

Wednesday, August 25, 2010

Kerabu Daging

k, tiba mase untuk kite mengojes bersama...
masuk ke dapur ngan baju yg seksi... biar peluh ketiak menitik ke masakan utuk menambah perisa... x perlukan pak aji... lagi... uwekkkkkkkkk... geli plak aku! takderla kengkawan... tu gurau biawak jer tu... aku masak pakai purdah oke... *nipu lagi... ahaks!


Kerabu Daging yg telah siap dimekap cantik tunggu masa untuk dingap

udah2... usah mengarut merapu meraban xder pekdah cenggitu... meh nak share resipi KERABU LEMBU permintaan anda yg se'gojes' ngan i neh...


  • k, memula potong daging tu kecik2 comel2... rebus dgn sedikit garam dgn api perlahan. kalo api besor2 karang lembu terkujat langsung keras kejung. tercabut gigi palsu karang... dah siap rebus, toskan dan dibiarkan sejuk seketika...
  • kemudian tumbuk cili api kaler merah berahi dan gaulkan dgn daging itu. kuantiti cili tu ikut kebal mana lidah korang. aku pakai 7 biji kot kalo x silap... kalo silap pown apa aku kesah... ha3.
  • pastu potong daun ketumbar dan masukkn ke dlm daging itu...

  • buh sos ikan sesudu dua... letak garam + gula + abg aji (kalo nak) > perahkan limau sampai masam > gaulkn biar mereka semua berhubungan secara intim.

ops.... termasin sudah... harus mencari alternatif ni... tinggggggggg... kuar mentol bernyala... potong tomato sbg solution. wokeh! jalan!!! siap untuk dihidang....


k, senang kan?! memasak sambil goyang gerudi inul pown siap k...

#resipi ni direka sendiri berdasarkan lidah yg merasa kat Restoran Sri Ayutthaya. lain sket la pembikinannya... rasa lebih kurang dah rasanya...

4 comments:

eMMe said...

tak penah makan kerabu daging, sedap ke? kerabu mangga penah la, kecur kita di buatnya, hehehe...

Iena said...

emme:
sedappppppppppppp... tryla buat!

Hana Soffelia said...

kecur liuq tau.. hehe

part pakai purdah msuk dpaur tu buat hana gelak besar je, smpai kwn kt dapn pun terkejut. hahahah

Anonymous said...

sedapnyerrrr...